Till senaste kommentaren

Hur gör jag min avstämning när vi har efterskottslön?

Om jag förstår informationen på er sida om avstämning rätt så ska lönen rapporteras för den månad då den betalas ut? Hur fungerar detta då gentemot timmarna? T.ex om man har korttidsarbete i april till juni, lönen betalas ut månaden efter. Är det så här man ska lägga upp avstämningen då?

April: Lägre timmar, Full lön
Maj: Lägre timmar, Lägre lön
Juni: Lägre timmar, Lägre lön

Kommentarer

  • Hej,

    Ja, det stämmer, kontantprincipen gäller (dvs att lönen rapporteras för den månad då den betalas ut) och ni kommer behöva skicka in underlag på att ni har gjort löneminskningen i månaden efter stödperioden, dvs i juli.

    Frånvaron rapporterar ni fortfarande in i den månad den skedde.

    Vänligen

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.