Vår kontaktperson ska sluta, hur gör jag för att lägga till en ny?

Om du som är kontaktperson i ärendet ska lämna företaget innan ärendet är avslutat är det viktigt att se till att det finns någon som tar över rollen som kontaktperson. Dels för att viktig information i ärendet ska nå företaget och dels för att telefonsupporten endast kan lämna ärendespecifika uppgifter till den som är kontaktperson i ärendet.

Du som är kontaktperson kan lägga till en ny kontaktperson genom att dela ansökan via Mina sidor i Min ansökan.

Om personen du vill dela ansökan med inte har ett konto på Min ansökan så måste personen registrera ett konto först. Det gör man genom att logga in i Min ansökan med BankID och direkt bekräftar sin mejladress från verifikationslänken som kommer till den mejlen man angett.

Efter det, logga in på Min ansökan och tryck på knappen "Dela" som du finner på ditt ärendekort på Mina sidor. Personen som du delar ansökan med får då ett mejl med information om att du vill dela ansökan.
Tillväxtverket
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.