Vad innebär felmeddelandet att "e-postadressen är upptagen"?

Felmeddelande "e-postadressen är upptagen" beror oftast på att endast den som signerat den första ansökan (ansökan om preliminärt stöd) kan påbörja avstämningen.

Det går att lösa genom att:
  • Du som signerat den första ansökan om preliminärt stöd loggar in i Min Ansökan med Bank-ID.
  • Klicka därefter på "Ändra min e-postadress"
  • Fyll i din egen e-postadress och klicka på "Ändra användaruppgifter". Du får sedan bekräfta att e-postadressen har ändrats.
  • Klicka därefter på "Företag" längst upp till höger i bilden
  • Nu kan du se den första ansökan som skickats in. Klicka på "Dela ansökan".
  • Skriv in e-postadressen till den person som ska göra avstämningen. Klicka på "Lägg till" och därefter på "OK".
Den person som du nu delat ansökan med får ett e-postmeddelande om att ansökan är delad. Personen kan då logga in med sitt Bank-ID och göra avstämningen.

Om det ändå inte fungerar, kontakta teknisk support och beskriv i vilket steg det blir fel.
(Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.