Vilka frånvarodagar ska skrivas in på betald respektive obetald frånvaro?

Har du som arbetsgivare den huvudsakliga kostnaden för arbetstagarens frånvaro ska den fyllas i under betald frånvaro, exempelvis:
  • Semesterdagar
  • Sjukfrånvaro som inte räknats av den ordinarie lönen
  • Facklig förtroendetid
  • Annan frånvaro som inte räknas av lönen
Har du som arbetsgivare inte den huvudsakliga kostnaden för arbetstagarens frånvaro ska det fyllas i under obetald frånvaro:
  • Obetalda semesterdagar
  • Föräldraledighet som inte räknats av den ordinarie lönen
  • Obetald sjukfrånvaro
  • Vård av barn
  • Civil- eller värnpliktstjänstgöring
  • Studier
  • Vård av nära anhörig
  • Politiska uppdrag
  • Uppstart av eget företag
  • Annan frånvaro med löneavdrag
Lägg ihop frånvaron och fyll i antal hela dagar som den anställda varit borta. Observera att obetald respektive betald frånvaro anges separat.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.