Vilka steg ingår i ansökan om stöd för korttidsarbete?

Ansökan består av några enkla steg som beskrivs kortfattat nedan. Mer information finns under Ansök om stöd till korttidsarbete

Tillväxtverket tar kontakt om det behöver ställas några frågor under handläggningen.

Arbetsgivarens uppgifter:
Här fylls det i uppgifter om arbetsgivaren som ansöker om stöd:
  • Organisationsnummer (ange organisationsnummer med 10 siffror).
  • Branschkod (SNI-kod, söks fram via ett sökverktyg i ansökan).
  • Bankuppgifter för utbetalning av stödet om du blir beviljad.
  • Kontaktuppgifter.
  • Belopp, period och antal anställda du söker stöd för. Det finns ett räkneverktyg att använda som stöd.
Om det är färre än 50 anställda behöver uträkningen du fått fram via räkneverktyget bifogas. Är det fler än 50 anställda kan ett eget räkneunderlag bifogas.

Bakgrundsfrågor
Ett antal grundläggande ja- och nej-frågor kring verksamheten och den situation som råder.

Signera och skicka in
Ansökan signeras med BankID. Vid signeringen intygar den som söker att den personen har rätt att företräda arbetsgivaren, att uppgifterna i ansökan är fullständiga och uppriktiga, att falska uppgifter medför återbetalningsskyldighet och att det är straffbart att ange falska uppgifter.

Tillväxtverket kontrollerar uppgifterna i ansökan mot register hos Skatteverket, Bolagsverket och Kronofogdemyndigheten.
Tillväxtverket (Uppdaterad ) Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.